Pelismo goes movies! Ryhdyimme heti vuoden alusta panostamaan täydellä teholla videokalustoon, suunnitteluun, kuvaukseen ja editointiin. Tiimiin tuli mukaan vanha tuttumme Jarkko Jortikka http://www.aiai.fi/, pelimies jo monista yhteisistä projekteista yritysvideoiden saralla. Ensimmäisiä tuotantoja oli Keuruun Eläinklinikan video, jonka Jukka Kuusisto uskalsi meiltä tilata. Olimme tietenkin varmoja laadusta jo etukäteen… ja tätä ovat myös eläinklinikan asiakkaat kiitelleet. (linkki) Heti perään tehtiin lukuisia muita esim. Keuruun kaupungille, Movetec Oy:lle ja Mäntän Klubille. Tärkeää olla ajassa, ei myöhässä

Huipputärkeä osa työtämme on jatkuva kehitys, ideointi ja uusien vaikutteiden ahminta. Maailmaa onkin hyvä nähdä erilaisista kulmista ja mainostamisen maailmaan tarjoaa upeat puitteet New York, jonne Juha-Matti, Klasu ja Jarkko suuntasivat lokakuussa 2014.

Osallistuimme PhotoPlus Expo -tapahtumaan, joka on Pohjois-Amerikan suurin valo- ja videokuvaukseen keskittynyt messutapahtuma. Messuilla esiteltiin valo- ja videokuvauksen uusia tuotteita, teknologiaa, sekä uusimpia innovaatioita ja työtapoja.

Suurin osa tapahtumasta koostui tuote-esittelyistä, mutta mielenkiintoisimpia kohteita olivat erilaiset ammattikuvaajien pitämät puheet työtapoihin ja kuvausperiaatteisiin liittyen. Puheissa havainnollistettiin hyvin mm. valaisun ja varjojen tärkeys sekä painotettiin, kuinka kuvan rajaukseen ja sommitteluun liittyvät yksityiskohdat tulee ottaa huomioon.

”Small Crew, Big Results” -seminaari

Matkan tarkoituksena oli myös käydä paikan päällä todistamassa liikkuvan kuvan tärkeä rooli amerikkalaisessa markkinointiviestinnässä.

PhotoPlus Expo-vierailun kohokohtana olikin osallistuminen videokuvaukseen liittyvään seminaariin, jossa perehdytettiin pienen kuvaustiimin työskentelytapoihin, eri työvaiheisiin sekä erityisesti siihen, kuinka päästään ison tuotannon kaltaisiin lopputuloksiin ja miten tehdään tuotantotehokkaita ja hyvälaatuisia videoita pienellä työryhmällä.

Seminaarissa painotettiin esituotannon eli hyvän suunnittelun, tiimityöskentelyn sekä luovan ajattelun tärkeyttä videotuotannossa. Lisäksi käytiin läpi hinnan muodostumista amerikkalaisittain pienissä videotuotannoissa. Innostavan luennon vetäjänä toimi Joe Simon videotuotantoyhtiöstä The Delivery Men.

http://the-delivery-men.com/

The Times Square

New Yorkin ja ennen kaikkea Time Squaren tärkein viestinnän ja markkinoinnin väline on liikkuva kuva. Yli 360 000 jalankulkijaa liikkuu tällä Manhattanin ydinalueella joka päivä, uudenvuodenaattona yli miljoona ihmistä.

Pilvenpiirtäjien seinät on vuorattu jättiläismäisillä näytöillä, joissa liikkuvat vaihtuvat mainokset. Tällä hetkellä suurin kaikista on Marriot Maquis – hotellin seinää koristava, 8 kerrosta korkea, jalkapallokentän kokoinen näyttö.

Kuten www-sivuilla, mainosten näytöt ovat laskutuksen peruste. Yksikköhinta on toki kohtuullinen 1.7 senttiä/näyttö… mutta kaikkiaan alueella vilisee yli 150 miljoonaa mainosta per vuosi. Oman Viestin & Vision saakin kätevästi rullaamaan vuodeksi Times Squarelle siirtämällä 1.1–4 miljoonaa USD tililtä toiselle. Mietimme asiaa vielä…

Jaa tämä blogikirjoitus!